کولر تابلو برق - طراحی و تولید خنک کننده مخابراتی تابلو برق رک

نوشته شده توسط: زارع
6 سال قبل
0 بازدید
کولر تابلو برق سرمایش رک خنک کننده تابلو برق تهویه تابلویی قیمت کولر گازی دیواری قیمت کولر تابلویی کولر گازی داخل تابلو بنتلی

تابلو برق های صنعتی و کنترل پانل های تجهیزات اتوماسیون، به دلیل دارا بودن حجم بسیار بالایی از تجهیزات برقی و الکترونیکی با توان بالا و همچنین کارکرد در شرایط محیطهای گرم، نیاز فراوانی به خنک کاری فضای داخلی تابلو و کولر تابلو برق جهت عملکرد پایدار و مناسب دارند. همچنین ورود گرد و غبار و خاشاک به داخل تابلو در اثر استفاده از فن های تابلوئی، مشکلات فراوانی را برای بهره بردارن ایجاد نموده است. کولر تابلو برق الیما با استفاده از سیکل سرمایشی تراکمی بخار، فضای داخلی تابلوهای برق صنعتی را خنک می سازند و دمای مناسب جهت کارکرد ادوات تابلوهای برق را تامین می کند.

با تامین دمای مناسب توسط کولر تابلو برق در داخل تابلوهای برق و تامین شرایط دمایی بهینه جهت تجهیزات الکتریکال و اتوماسیون، طول عمر تجهیزات برقی داخل تابلو برق افزایش چشمگیری می یابد. ضمن اینکه با جلوگیری از افزایش نامناسب دمای داخل تابلو برق در اثر گرمای تولیدی تجهیزات الکتریکی و یا گرمای آفتاب، به جلوگیری از قطعی درایوها، سوئیچ ها، کاهش احتمال ایجاد جرقه و آتش سوزی در داخل تابلو برق و در نهایت جلوگیری از تریپ تابلوبرق، کمک فراوانی می نماید.

با توجه به اینکه عمده کولرهای صنعتی تبریدی ویژه تابلو برق بر روی دیواره جانبی تابلو برق نصب می گردند، لذا می بایست بدنه فلزی تابلو برق توان لازم جهت نصب کولر تابلوئی را بر روی خود داشته باشد. در کولرهای گازی تابلویی سقفی، این مشکل خود را کمتر نشان می دهد. در ظرفیت های سرمایشی تابلویی بالاتر از 4000 وات سرمایشی، این دستگاه به صورت کولر تابلو برق سلولی ساخته می شود و کلیه الزامات تجهیزات برودتی صنعتی در آن پیاده سازی می شود. قابلیت مانیتورینگ دمای داخل تابلو از دیگر شرایطی است که گاها توسط بهره برداران تابلوهای برق کنترلی در نیروگاه ها و پالایشگاه ها درخواست می شود تا شرایط دمایی داخل تابلو کنترل قرار گیرد و صورت نیاز، بتوانند واکنش مناسب را در زمان مناسب ارائه نمایند.

در کولر تابلویی الیماکول، از مبرد R134a به صورت استاندارد استفاده می شود که این مبرد جزو مبردهای دوستدار محیط زیست به شمار می رود. پتانسیل تخریب لایه ازن این گاز صفر است، درحالیکه پتانسیل گرمایش زمین GWP این گاز در حد متوسط ( با مقدار 1430 )  دسته بندی می شود.

از دیگر فواید مثبت به کارگیری کولر گازی تابلوبرق، جلوگیری از ورود غبار و ذرات معلق محیط بیرونی به درون تابلو برق می باشد که در تابلوهای برقی که از فن های سنتی خنک کننده تابلو برق استفاده می نمایند، مشکلی شایع می باشد. این کولرهای خنک کننده تابلو برق هیچگونه ارتباط هوایی بین داخل و خارج تابلو ایجاد نمی کنند، همچنین می توان از فیلترهایی جهت کنترل غبار در قسمت کندانسور کولر تابلو برق استفاده نمود تا عمر سیستم کولر گازی صنعتی افزایش یابد.

الیماکول در صورت سفارش، این فیلترها را بر روی کولر صنعتی تابلویی تولیدی خود نصب می نماید. قیمت کولر گازی تابلویی بر حسب ظرفیت سرمایش، دیواری و سقفی بودن و نوع تجهیزات می تواند بسیار متفاوت باشد. همچنین نظر به تولید دستگاه کولر گازی تابلوبرق در داخل کشور توسط الیما، تامین قطعات یدکی به سرعت و سهولت صورت می پذیرد.