کولر رک OutDoor - طراحی و تولید خنک کننده مخابراتی تابلو برق رک

نوشته شده توسط: زارع
6 سال قبل
0 بازدید
کولر رک OutDoor تهویه رک ip خنک کننده رک هوشمند DC قیمت

تجهیزات شبکه، مخابراتی و مانیتورینگ جهت نصب در محیطهای بیرونی، در داخل کابینت های فلزی یا جعبه های فلزی IP دار قرار می گیرند. در زمانی که این تجهیزات در حال سرویس دهی می باشند، بخشی از انرژی الکتریکی ورودی خود را به انرژی حرارتی تبدیل می کنند، حرارت ناشی از تشعشع خورشید نیز به داخل رک IP نفوذ می کند. این حرارت تولیدی در درون باکس مخابراتی جمع شده و باعث افزایش دمای داخل می گردد و  منجر به گرم شدن بردهای الکترونیکی، باتریها، UPS و سایر تجهیزات شبکه و مخابراتی درون رک OutDoor می شود که در نهایت منجر به قطع شدن بردهای الکترونیکی یا در حالات حاد، ایجاد حریق و آتش سوزی قابل پیش بینی است و خسارات فراوانی را به همراه دارند. برای جلوگیری از این مشکل، نصب کولر رک OutDoor پیشنهاد می شود.

جهت کنترل دما و تخلیه انرژی حرارتی از درون جعبه های فلزی حاوی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، از کولرهای گازی IP دار ویژه باکس های مخابراتی استفاده می شود. کولر رک OutDoor در ظرفیت های گوناگون سرمایشی، قابلیت کنترل دمای داخل کابینت های مخابراتی را دارا است.

این کولرهای گازی صنعتی IP، می توانند دمای داخل باکس فلزی را براساس درخواست بهره بردار ثابت نموده و شرایط محیطی و عملکردی پایداری را فراهم سازند. همچنین به دلیل طراحی وساخت ویژه این نوع از کولرهای گازی صنعتی، از ورود غبار و آب به داخل باکس فلزی IP دار جلوگیری می کنند.

این خنک کنندهای DX در انواع دیواری و سقفی ساخته می شوند. در انواع دیواری که بر روی بدنه جانبی و یا درب باکس فلزی رک OutDoor نصب می شوند. هوای سرد از قسمت پایین وارد باکس مخابراتی IP می شود و  از قسمت بالا هوای گرم به دورن کولر رک OutDoor مکیده می شود. در انواع سقفی، بر روی سقف کابینت فلزی مخابراتی نصب می شود و از قسمت جلو هوای خنک را به درون جعبه فلزی وارد می کند و از قسمت پشت هوای گرم را مکش می کند. از مهمترین کاربردهای خنک کننده های سقفی گازی، تامین سرمایش کافوهای مخابراتی است.

این نوع از خنک کننده برحسب نیاز، می توانند دارای انواع گوناگونی از سیستم های هشدار، مانیتورینگ و فرماندهی از راه دور باشند. انواع پورت های استاندارد RS485، SNMP و وب سرور توسط الیما برای مانیتورینگ کارکرد کولر رک OutDoor قابل تامین می باشند. قابلیت تنظیم دما توسط کاربر از روی دستگاه در بازه عملیاتی 18 الی 32 درجه سانتیگراد از دیگر ویژگی های خنک کننده باکس های فلزی OutDoor الیماکول می باشد.

در کابینت های فلزی OutDoor که در مناطق با ویژگی های خورندگی، باران اسیدی و یا محیطهای نمکی نصب و راه اندازی می شوند، الیما کول می تواند برحسب نیاز، به صورت سفارشی نسبت به تولید کولر رک OutDoor دارای IP با کاربری صنعتی ویژه این مناطق اقدام نماید. ساخت بدنه های خاص، تامین IP های بالا، ظرفیتهای خنک کنندگی گوناگون و ساخت براساس مبردهای گوناگون مانند R134a ، R407c، R410a و سایرمبردها از دیگر توانمندی های الیما در زمینه تولید کولر تابلویی ویژه کابینت های فلزی OutDoor و جعبه های فلزی مخابراتی IP دار می باشند.